2009年8月8日 星期六

華東日全蝕之旅 Day3 (紫砂茶具專門店)

Day3 (2009-7-21)


今日行程:無鍚 [錫惠公園﹑寄暢園﹑太湖風景區(珍珠館)﹑紫砂茶具專門店]--蘇州 [寒山寺]


食完飯, 去左紫砂茶具專門店, 因為這是國家的單位, 所以謝絕拍攝。

不過看到蔣蓉大師同顧大師的精心設計, 實在精彩。手工非常精緻, 除了是一個茶壺之外, 絕對是一件藝術品。可惜冇得影相...不能夠同大家分享。我嘗試用我o既言語解釋俾大家聽~



真正o既紫砂茶壺, 會吸收茶裡的精華, 越用得耐就會越有茶味。一個用左好耐o既紫砂茶壺, 就算用來裝滾水, 都會有茶味。通常建議一個茶壺只沖一種茶, 唔會今日沖水仙, 聽日沖龍井, 後日沖香片。基本上你餵佢食咩, 佢就變咩架哪。如果用來沖西湖龍井, 應該會好有價值。除左茶之外, 仲可以用來沖咖啡, 咁樣你飲咩都有咖啡味哪, 哈!

紫砂茶壺, 拷落會有哼哼聲, 好似金屬的聲音。因為紫砂是屬於礦石o既一種, 所以非常堅硬, 打唔爛的。現場找了一位身材肥大的男團友, 站在紫砂茶壺上, 結果茶壺一d破爛都冇@@

咁高o既手藝作品, 賣的是一個大眾化價錢。全場貨品照價6折。
最平果套¥160, 一個茶壺連幾個茶杯, 其實真係好平, 最貴果套千幾蚊都有。但係相比起出面o既價已經平左好多! 以一個真野o既講係好抵買, 不過都係果句...我暫時仲未有咩閒情逸致品茶, 所以買o黎都冇用。如果配合唔到靚o既茶葉, 就用普通的茶壺好了。

(後補)
執筆的途中我嘗試在網上找相片, 皇天不負有心人, 終於俾我找到了。
但我不明白...點解佢可以影相?@@


打入健力士世界紀錄的全世界最大茶壺, 可以用來泡茶的!
計我話...用來沖涼都可以, 哈哈!


蔣蓉大師的徒弟正在向大家展示紫砂陶製工藝

宜興盛產紫砂陶,製作紫砂壺的材料礦石泥分別有紫泥、綠泥和紅泥三種,由紫砂陶製成的紫砂壺享譽中外,有『陶都』之譽。 (帥元紫砂藝苑:http://www.syzisha.com/)


蔣蓉(2008年去世)老太太精心設計收藏級的精品紫砂陶壺代表作:「荷花壺」


蔣蓉(2008年去世)老太太精心設計收藏級的精品紫砂陶壺代表作:「一片清心」。(製作日期:2003年冬)
作品以中文的"心"字為體, 以竹節為把, 以秋蟬為蓋, 蟬俗稱「知了」, 寓意「人心知足, 知足常樂」。其杯似心形, 雙杯雙合, 寓意「愛侶心心相印, 百年好合」。此作品凝聚大師對人生的感悟與美好祝願。

另一中國史上紫砂茶壺的大師, 顧景舟(1915-1996) 原名景洲。別稱:曼希、瘦萍、武陵逸人、荊南山樵。自號壺叟、老萍。宜興紫砂名藝人,光素器巨匠,一代宗師,中國美術家協會,中國工藝美術大師。


顧先生的經典作品 - 「水上飄」, 如果將佢放在水面, 佢會穩定地在水中浮


坊間有好多假的紫砂茶壺, 以陶瓷扮, 或者以其他不知明的材料製作, 以假亂真。壞o既茶壺會飲壞人, 寧願買一個真的瓦茶壺, 都唔好買一個假的紫砂茶壺。

★買茶壺有訣竅
紫砂壺有幾個鑑別方法,由於含砂量達9成,透氣特別好,將壺口對著身邊,可以聽到類似海嘯的聲音,或是拿壺蓋敲擊壺身,聲音清澈響亮似金屬。也因為它是以攝氏1300度的高溫焙燒定型,茶壺質地特別堅硬,能夠承受500斤重量,據說把小茶壺放在地上,一個大男人直接踩上去也不會碎。

記住唔好買錯哪!!!


下一篇
華東日全蝕之旅 Day3 (蘇州:寒山寺)


5 則留言:

  1. 其實我有閒錢都想買

    [版主回覆08/08/2009 23:58:00]其實我都想買番個架...可惜都唔知放去邊!

    回覆刪除
  2. 所以平平地買住試試先

    [版主回覆08/09/2009 01:12:00]咁有冇用過呀?

    回覆刪除
  3. 我老豆用咋

    [版主回覆08/09/2009 19:15:00]oh...我以為你買俾自己tim~~~ 咁你有冇問下你老豆好唔好用?

    回覆刪除
  4. 我在去年買了“荷花壺”(那時蔣蓉還沒去世),然后他就送我 “一片清心”,我忘了買多少錢。然后我的“一片清心”送給了我的丈人,他告訴我“一片清心”做得不好,收水時水會從壺口流下來。還有壺蓋那邊會漏水。

    懷疑他們示范時用好的,買給你時換了個次品。

    我還沒有時間試試“荷花壺”,買時已經很注意他們有沒有偷換,希望不要好像我的丈人所說的一樣,那就不值錢了。雖然蔣蓉已經過世了,不知現在這個“荷花壺”有沒有升值?

    [版主回覆09/25/2009 00:24:00]嘩...原來會"狸貓換太子"架? 咁買o既時候真係要check真d先得哪~~~ 我都唔係好記得“荷花壺”而家賣幾錢, 我諗除非係出自佢手, 否則我諗應該唔會升值幾多卦.....反而果套杯底有月亮果套就賣得好貴!!!三千幾蚊

    回覆刪除
  5. 我都想買壺  點樣去架請問 你是自由行?嗎?

    [版主回覆09/25/2009 00:24:00]我都唔係好識去呀...因為我係跟團的

    回覆刪除